Saturday, June 22, 2013

Usrah layang-layang

Mungkin usrah terakhir bersama sahabat-sahabat seangkatan semasa masih bergelar pelajar.
Mungkin.
Jadi, izinkan hamba mematerikan sedikit sebanyak memori hari ini di sini ye. Heh.

FATEH: MY LOVE & MY LIFE

Part 1: Futsal bersama Nisa' Pandan

Untuk pertama kalinya berjaya main futsal dengan KFC yang lain. Sebelum ni duk ajak, semua kata kaki bangku. Tup, tup, semua berkobar-kobar nak main lagi kalau ada peluang. Kaki bangku pun boleh main futsal lah! Asalkan ada keinginan & keazaman yang tinggi, segalanya mugkin. Woha!


Balik futsal, singgah Tesco cari barang untuk masak rehlah petang nanti. Dah macam wanita berkerjaya je bila hujung-hujung minggu, lepas bersenam, pergi pasar, dan masak. Tapi kitorang lagi syok la, sebab buat sama2. Heh. Buat benda kecil pun, bila kita letak hati kita bersama, ia akan jadi sesuatu yang bermakna kan? 



Part 2: Bengkel memasak

Lokasi: Bilik den. Hee.

Walaupun semua dah penat tahap dewa lepas bermian, janji mesti ditepati. Apa lagi, bermulalah bengkel membuat sushi & ayam goreng JDT Fateh-made. Special untuk semua. 
Menu tambahan: Roti jala & kek batik. Boleh cakap je la. Nak bagi korang rasa xde. Heh.

Bak kata Te'ah, sekarang; "Cooking is my passion". Memang ye ah, balik rumah kalau tengok tv, channel kalau tukar pun antara AFC & TLC. Pastu 617 sebab nak tengok Spiderman & Ironman. Lain channel, memang x ah kalau remote kat tangan den. TV1, 2 & 3 pun macam x wujud je kat rumah tu. 3 channels ni channel lawak sangat, tengok pun membazir masa je. 


Ayam JDT & Roti jala

Sushi warrior

Part 3: Taman Metropolitan aka Taman Layan-Layan (versi Tehah :P)

Bahagia bermula. Tetamu istimewa hari ini ada dua orang. Yang pertama di alam nyata, yang kedua di alam maya. Tetamu di alam nyata ni kira orang kuat angkatan kami ni. Tapi beliau memilih jalan yang sangat berani, yang kami (sahabat yang lain ini) x kan pernah terfikir untuk buat keputusan tu. Pesanan terakhir beliau, berani untuk menjadi 'orang besar'. Hmm. 

Definisi aku, perihal 'orang besar' ni: matang, berilmu, berdikari, bijak buat keputusan, profesional, berjiwa besar, bercita-cita biasa tapi berusaha cara luar biasa. 


Tetamu kedua, sahabat yang telah pulang ke negeri asalnya Sabah. Walaupun dah buat farewell party kecil-kecilan khas buatnya, kehadiran beliau di alam maya buat kami bahagia. :)

Dan yang paling aku x boleh lupa sepanjang usrah tadi tentang dua dialog ni, dialog d
engan orang yang aku paling selalu 'gaduh' kot dalam generasi ni, my Kak Long. Tengah jalan ke washroom untuk amik wudhuk (batal sebab tiba-tiba jadi pondan p muntah mb too exhausted hari ni kot), 

A: Awak, tiba-tiba saya rasa sedih.
masing-masing diam...
A: Ukhwah tu...indah kan?
B: Ye, cari kat tempat lain x jumpa dah.
A: Tapi ada yang macam x hargai je..
B: X de lah, diorang hargai. Tapi cara diorang sendiri ah. :)
A: .....

Ntah, tapi aku sayang semua sahabat2 ni. Semua. Aku percaya, kalaupun ada yang nampak macam nak menjauhkan diri tu, sebenarnya ada cara diorang sendiri diorang menghargai ukhwah ni. Masing-masing ada cara sendiri nak memanifestasikan cinta pada sahabat yang lain. Cuma mungkin kadang kita ni yang tak perasan. 


Ni air 'tacing' versi Kak Long

Sambung agenda terakhir, masing-masing bising melontar bicara berbincang cita-cita kami. Aku plak tengah khusyuk menenangkan diri dengan kek batik yang masih berbaki (especially coklat yang cair tu), tiba-tiba dia bersuara;

A: Awak, kita semua dah besar kan? 
B: emm...

Kita dah besar. Allah. Tua dah aku ni. Harap makin berusia ni makin banyak ilmu kita pelajari, makin banyak amal kita jalankan, makin banyak harta yang kita sumbangkan, makin banyak pahala yang berjaya kita kutip, dan makin banyak dosa yang Allah ampunkan. Amin. 

Last, but not least;

Jangan takut bermimpi. Mari menjadi 'ORANG BESAR'! 


My love ;)

My life ;)

Sungguh, aku mencintai mereka kerana-Mu Ya Allah. Moga Allah letakkan kami semua dalam golongan yang mendapat naungan-Nya di akhirat nanti. Amin.

4 comments:

pencinta kuda said...

awak, terima kasih kerana sudi jadi sahabat kita :) jzkk

ana said...

Terharu sgt.....Achik yang comel..hihi...Smoge ukhuwah antara FATEH berkekalan,,n Allah redha atas sgala yg kita lakuakan..amin..

^_^

Anonymous said...

hati-hati ukht, TESCO boikot..

kitahamba said...

Pencinta kuda & ana: saya sayang korang lebih! ;)

anonymous: opps. trimas ingatkan. ni antara list boikot y susah sikit nak buat. insyaallah lps ni akn berusaha gigih lg.
pencinta kuda & ana, kita cuba boikot RESCO sama-sama ye. ^^