Tuesday, May 25, 2010

rindu dia


rindu dia.
sangat rindu.
sangat-sangat rindu.
nak jumpa?
dah tak boleh jumpa lansung.
nangis?
keluar air mata darah pun bukannya boleh hidup balik.

i never tell others that i miss him so much.
neither my mak nor my bestfriends.
ego?
may be.
jaga hati orang.
saya tak nak diorang rasa apa yang saya rasa.
tak nak mak saya nangis sebab teringat kat dia.
tak nak my bestfriends terkenang masa lalu diorang.

i really need him at this moment.
sebab sekarang rasa malas nak belajar.
dan dulu, dia tanpa berkata2 boleh buat saya rajin untuk belajar.
hebatnya peribadi dia kan?
menyampaikan nasihat tanpa suara.

dia pergi waktu saya sedang bercerita tentang dia.
bercerita tentang dia yang 'paksa' saya tinggal di asrama waktu umur saya mencecah sedekad.
'paksaan' dia yang buat saya jadi 'orang' sekarang.
dan sekarang saya sangat memerlukan segala 'paksaan' tu.
berharap ada 'paksaan' tu dari orang lain?
tak nak sebab 'rasa'nya tak sama.

hampir 3 tahun.
saya tak pernah lupa impian dia untuk saya.
sehari sebelum dia pergi,
dia kata: "adik, jadi saintis yang hebat ok?"
sesiapa yang terbaca entri ni,
doakan impian dia tercapai ye!

No comments: