Friday, August 20, 2010

bicara bumbung...

*
"I'm so gonna miss you,girl." Jade mengukir sengih tawar.

Esok dah nak berangkat ke JB.

"Cheesy la you." Trisy sengih sumbing. "Pergi terjun bangunan la."

Jade hanya ketawa tawar."Kau dah banyak tolong aku." Dia melontar pandangan ke arah bukit yang sayup. "Thanks." Tak tersangka Trisy boleh heret dia ke office Jason untuk promote dia jadi kartunis kat sana dengan jual nama Jazz.Gila tak gila...

Trisy menelan air liur yang terasa berbuku. "Kau pun." Pandangannya turut ditala ke arah yang sama. "Thanks."

Matanya dialih ke laman wajah Trisy. "Kau bukak buku baru la kat JB nanti."

Trisy menjungkit bahu. "Duduk dengan atok ngan opah...bukak kitab kuning la aku nanti."

Ketawa tawar pecah.

"Jangan bagi parents kau susah hati dah."

"Kau pun."

"Jangan pukul orang."

"Diorang yang cari pasal dulu la."

"Jangan bunuh diri."

"Stupid!" Kaki Jade ditendangnya dengan hujung sneakers.

"Jangan buat bukan-bukan."

"Hmm."

"Jangan lari dari rumah tengah-tengah malam.Aku tak pernah gi JB,mana aku tau nak cari kau kat mana nanti."

Dia hanya sengih tawar.Betul...memang Jade banyak sangat membantu.

"Don't do pills."

"Right."

"Jangan smoke.Say 'Tak Nak'."

"Tak nak."

Jade hanya ketawa tawar mendengar Trisy mengulang macam budak tadika."Study elok-elok untuk SPM tahun depan.Kau budak bijak."

Tekak terasa makin berbuku."Nanti...kau jaga la tempat lepak nie baik-baik." Trisy memandang Jade sekilas.Tekak terasa makin kesat untuk bersuara. "Kalau aku balik nanti tempat nie jadi sarang gagak,siap la kau aku campak ke bawah."

Jade ketawa. "Not if aku campak kau dulu."

"Lepas tu...kau janji dengan aku bila first artwork kau keluar mag nanti bagi tau aku."

"Kalau keluar la."

"Mesti keluar punya.Kalau tak aku bakar office Jason tu."

"Remember Trisy,to live well or live hell,you choose."

"Ai ai,Sir."


~~~live well!!!!!!!!!!!!!~~~

No comments: